2013-05-01

En Valborg och 1:a maj

Valborgsmässoafton firade  jag med ett arbetspass på 15 timmar.

Sånt beteende är inte bra. Men den här gamle, grinige gubben är nu ledig i två dagar, så rygg, ben och hjärta ska förhoppningsvis återhämta sig. Till vad, kan man undra? Inte fan blir det någon marsch under fanorna bland 200 sossar eller 50 pers från något annat parti. Det där är jag skeptisk till.

Nä, det får bli lite tvättstuga i eftermiddag och hyfsat god kvällsmiddag med kassler, grönsaker, beasås och lite, lite cheez heartz.

Då blir den här nådige herrn på gott humör och åker kanske in till stan och tar en bira. När torsdagen kommer blir det klippning på favoritsalongen. Nu ska vinterns skyddande hårtäcke bort och jag ska kvittrande glad gå ut därifrån och njuta av vårsolens glans.

Sedan ska balkongen dammsugas, disken diskas, golven svabbas men det får jag inte betalt för att uträtta. Där borde hyresvärden gå in med en slant och leende säga:

- Det är hyresgäster som dig vi vill ha!

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg. Så underbar bakgrund. Hade jag vågar så hade jag inrett så hemma.

    SvaraRadera
  2. Grilla du kasslern?

    Tips på www.alltomgrill.se.

    SvaraRadera