2013-01-20

Ett bättre liv...

Jag har gått in i en period av alkoholsänkning. Istället för att dricka fyra burkar Arboga 10.2% har jag gått ned till fyra burkar Kopparbergs päroncider som bara når sju procent. Vi pratar lågt alkoholintag här samt en besparing.

Detta har jag kommit på alldeles själv. Och för att bli en friskare och sundare människa går jag numera runt två av kvarterets hus när jag ska slänga hushållsavfallet. På så vis känner jag tydligare av att benen inte orkar med en dylik kraftansträngning och allt snack om att motionera, träna och käka mer ananas, faller ju platt till marken. I alla fall innan jag gör det...

Varför ska man späka sin kropp när man kan ligga framför tv:n och njuta av vackra vinterbilder från alperna där hurtiga tyskar och schweizare svingar en bira, tömmer en Jägermeister och hejar fram alla skidskyttar och medelmåttor från Sverige? Därnere i alplandet vet man hur man roar sig en söndag!

Men denna söndag motionerade jag! Jag vickade på tårna när stelheten satte in vid Sveriges tredje sträcka under skidskyttestafetten. Det kändes rejält, en riktig genomgång blev det och naturligtvis duschade jag efteråt. Inför damstafetten blev det en cider, en och annan cigg och lite ostbågar.

En välförtjänt belöning när man nästan tömt kroppen på all kraft den samlat under natten...

2 kommentarer:

  1. Du gör mig på riktigt gott humör i alla fall trots bristen på motionslusta.Keep up the good work!

    SvaraRadera