2012-08-01

Osannolika bloggar

Om man besvärar sig med att kolla in vilka bloggar som är lästa av fler än 100 om dagen, kan man hitta bloggar som egentligen inte borde ha några läsare över huvudtaget.

I min stad hittar jag bland annat:

Linda - småbarnsmamma med cancer. Hon avled för ett och halvt år sedan.

Fotografen Johannes Schander. Inte ett inlägg på ett år.

Det vimlar av bloggar i landet som trots att de aldrig skrivit ett inlägg på ett år eller mer, ändå håller en respektabel besökssiffra. Det kan jag fundera över en kväll som denna. Annars ska jag käka något gott, sedan sova och i morgon försöka gå upp när radioklockan säger till.

4 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig! Men jag undrar även över många topplistebloggar som för mig är så tråkiga och innehållslösa att jag inte begriper hur en enda människa kan vilja läsa dravlet. Uppenbarligen har de tydligen nåt jag inte har;-) För jag ligger inte i topp på nån topplista.
    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Samma här, topplistorna gapar tomma på mitt namn. Men man kanske skulle börja med "dagens outfit", pluta lite med läppar och rumpa och se allmänt löjlig ut. För löjligt skulle det bli med en gammal kärring i tonårskläder!
    Och satans mycket tejp skulle det gå att lyfta upp hänget!

    SvaraRadera
  3. Smaken är som baken, finns många bloggar jag inte tycker är alls intressanta men uppenbarligen tycker flera hundra andra det :)

    Jag tycker däremot din blogg var rolig (av de inlägg jag läst), gillar dina korta småroliga inlägg så som du skriver :)



    Ha en fin kväll

    SvaraRadera