2012-07-24

Det är mycket dopning och sånt just nu

Det är mycket om dopning i dessa de yttersta dagar då OS står för dörren likt en jultomte. Man kan läsa att  cyklisten Alberto Contador ska göra comeback efter sin dopningsdom. (Jamen, stäng av honom för gott!) Samtidigt kan man läsa att antidopningsbyrån WADA har stoppat 107 idrottare från att kvala in till OS i London.

Den amerikanska målvakten Hope Solo (underbart namn!) testades positivt i juni.

- Jag visste inte, sa hon, som alla andra också säger. Men vakta målet för USA går an i OS.

Den italienske cyklisten Filippo Pozzato missar OS p.g.a. av dopningsanklagelser.

Och så där kan jag hålla på. Men - och nu kommer det skojsiga - Ramadan inträffar ju under London-OS. Man kunde ju ge sig fan på att Alhaji Jeng är muslim och får naturligtvis inte äta mellan soluppgång och solnedgång. Och då undrar ju alla hur han kunde bli uttagen i den svenska OS-truppen. Men lugn, kära läsare, Alhaji Jeng hoppar inte en centimeter över 5.50 oavsett om han äter eller inte.

Nä, jag är skeptisk. När både Bayard och Kluft är borta p.g.a. skador på både häst och ben lägger jag min tillit till seglarna och det svenska damlandslaget i fotboll. Go for it, girls!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar