2012-06-28

Mitt bostadsområde...

Jag är skeptisk.

Skeptisk till alla områdesblaskor som droppar ned i brevinkastet där området man bor i beskrivs som så fantastiskt, ja, nästan som ett paradis att jämföras med Moseldalen, Gardasjön eller rent utav torghandeln i Eksjö en lördagsmorgon.

Okej, det är bra där jag bor. Men som den gamle, grinige gubbe jag är så är jag omgiven av 55-plusare, som hindrar min framfart till soprummet, till busshållplatsen och till områdets centrum med sina rullatorer. Den där rullande stolen de lämnar i barnvagnsutrymmet på bussen när de ska gå fram till busschauffören och stämpla sitt busskort. Då krävs ingen rullator!

Nä, jag är skeptisk till di där äldre. De utnyttjar en rätt de inte har. De ska alltid in först när bussen anländer till hållplatsen. Varför? De hindrar ju oss "vanliga" från att komma in! Sedan ska vi göra en sakta, sakta promenad genom bussen medan de rullatordrivna schasar bort de unga från sittplatserna.

Måtte jag aldrig bli sån! Och måtte di där äldre istället ringa färdtjänst. Det kostar lika mycket med lite planering.

Annars har det kommit en riktig snygging till mitt bostadsområde. Henne skulle jag gärna bli omgiven av.

Men jag är skeptisk till det också...

2 kommentarer:

  1. Tack!

    Den här är speciellt målad till mitt vardagsrum så den ska jag behålla ett tag :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ser du Pretty little liars? Jag driver i alla fall en PLL-blogg och det vore väldigt roligt om du ville kika in! Det är helt klart någonting att ge en chans! Kika in!

    Jag lägger upp alla avsnitt på min blogg så du slipper leta runt själv :)

    Kram!

    SvaraRadera