2012-06-28

Bensinpump a la DHR

DHR Jönköping upprörs över att rullstolsburna har svårt att tanka sin egen bil. Jo, dom säger så - sin egen bil.

Bensinstationerna är inte designade för rullstolsborna och de kan inte utnyttja samhällets tjänster, anser DHR.

Ursäkta, men sen när var biltankning en samhällstjänst? Fan vet om man ens ska köra bil när man är rullstolsburen? Ändå ska de leva som "vanligt".

Personligen kan jag tycka att bussen ska stanna vid min entré då jag tycker det är svårt att gå så långt tills jag når busshållplatsen. Att rullstolsburna har svårt att nå upp till springan där kortet ska matas in förstår jag, men ska vi andra böja oss för DHR och krypa ihop som ett krumt troll, glutta därnere och chansa på att betalkortet satts in i rätt springa?

Varför inte installera en DHR-pump lite vid sidan av? Egen pump, egen soppa, 15 öre dyrare soppa för exklusviteten och alla är nöjda. Eller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar