2012-06-10

Att arbeta för sin vikt är inte så svårt...

Har lite planer att arbeta för min vikt. Skulle vara häftigt att nå 100 kilo! Eftersom det pågår ett EM i fotboll kanske jag får lite draghjälp. Fuskade redan förra helgen med alldeles för många öl.

Nu ska jag ringa en kompis. Vi ska glo på fåpåll, sittandes, äta potatischips som vi dippar i något fettdrypande och pimplar öl tills vi somnar i varsin soffa!

Förhoppningsvis vaknar vi lagom tills McDonalds serverar frukost. Måste köpa en nättröja också. Det är ju fåpåll varenda kväll! Det är härliga tider, strålande tider, som Thor Modéen skaldade för 70 år sedan...

Mer kalorier åt fåpålls-fansen! Det är mitt motto. Vi måste växa, bli fler som tar mer utrymme och kan röja mer. Då menar jag inte på arenorna, jag menar röja på soffborden så det får plats mer öl och chipspåsar.

That's life, som Frank Sinatra så lämpligen sjöng efter tre sexor Jim Beam.

1 kommentar: