2012-06-17

50 rullande år med Rolling Stones

50 år är ändå 50 år.

Det är de åren Rolling Stones har rullat. Och som de har rullat! Album som Aftermath, Beggars Banquet, Let it bleed, Exile on Main Street och Goats Head Soup är sanslöst bra album. Eftersom jag kallar skivorna för album förstår ni att jag är uppväxt med vinylskivor.

LP-skivan Let it bleed köpte jag i Baden-Baden någonstans därnere i Tyskland. Den följde med mig genom Schweiz, Liechtenstein, Österrike, Italien, det forna Jugoslavien och tillbaka till Sverige!

Inte många plattor som har gjort den resan!

Nu aviserar Rolling Stones att det är slut med turnerandet. Det har de sagt tidigare. Men är man mellan 63 ocb 71 år kanske man borde sätta sig ned, fundera och möjligtvis njuta en aning av vad livet i övrigt har att erbjuda.

Det hade åtminstone jag gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar