2012-04-24

Varför får jag inte njuta på min väg till...

Jag vill njuta av min bussresa till jobbet. Det har blivit fasen så svårt den senaste tiden eftersom det kliver på blattar med ungar som skriker, nördar som inte har heltäckande hörlurar och jag därmed tvingas lyssna till dash-dash. Dessutom kliver det alltid på en kärring som ska dividera med chauffören om färdtjänstkort gäller på bussen.

Nej, tror jag ska skaffa körkort. Då kan jag tuta lite småretligt när jag vill fortare fram än sniglarna som kryper fram och hindrar - inte bara bussar - utan även bilister som mig. Det ska gå snabbare i trafiken, tycker jag. Idag går det alldeles för långsamt. Tempo, sa redan Bempa Ericsson på sin tid. Ja, han spelade bandy i Falu IF. Stjärna var han, om Expressen får bestämma...

Men det är ett långt kliv mellan bandy och bussar. Så jag nöjer mig med gnället för denna dagen.

Istället lyssnar vi till Led Zeppelin och "Going to California". Det vill jag också göra.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/-cfc3rCQOuU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar